Word je ook lid van de Vitabreakclub?
Lees snel meer

Meld je aan als lid van Vitabreak.

Zodat je niks mist voor een vitaler leven.

Page content

article content

Stoelmassage en imago bedrijf

Imago van het bedrijf en stoelmassage.

Er zijn zoveel voordelen voor de werkgever en voor de werknemers om stoelmassage aan te bieden in de organisatie.

Een van die voordelen is het aantrekken van personeel. Het zijn niet alleen de gezondheidsvoordelen en het terugdringen van ziekteverzuimdagen. Zeker bij de generatie die nu aan het werk is, wordt het wekelijks gemasseerd worden door een vaste organisatie masseur ontzettend gewaardeerd. Er wordt zelfs naar gevraagd bij sollicitatiegesprekken (of van te voren al naar gezocht om te zien of uw organisatie het aanbiedt.)

Als werkgever groot, of klein, kan je er niet meer omheen. Stoelmassage op het werk aanbieden is belangrijk voor het imago en daarmee belangrijk voor het aantrekken van gemotiveerd personeel.

Als masseur hoor ik natuurlijk de verhalen wel eens van mensen die bij organisaties werken.

Ze vertellen dat hun organisatie:

  • Daar geen geld voor heeft.
  • Daar geen moeite voor wilt doen.
  • Dat het belang van werknemers in hun organisatie niet voorop staat
  • Dat werkgevers niets doen aan de werkdruk waar zij werken
  • Dat hun bedrijf liever investeringen doet in waar de top denkt geld aan te verdienen
  • Te klein is voor het aanbieden van stoelmassages
  • Wij zijn altijd op pad en hebben eigenlijk nooit een vast moment om samen te komen op kantoor. Ik zie mijn collega’s meestal alleen heel even in de ochtend.
  • Ze zijn bij ons met stoelmassage gestopt. Je kunt geloof ik wel naar de fysiotherapeut, maar ik heb die man nog nooit gezien. Ik weet niet eens of dat nog kan.

Als werknemers zo praten over de organisatie waar ze bij werken, doet dat het imago van een organisatie niet veel goeds. Die gedachte over hoe het beleid lijkt te zijn in een organisatie zorgt direct ook voor andere gedachten die niet positief zijn.

Als de sfeer in een organisatie heel goed is onder elkaar en er veel andere positieve arbeidsomstandigheden zijn dan zal het allemaal wel meevallen. Het mogelijk maken dat werknemers wel regelmatig een stoelmassage krijgen kan het alleen maar nog beter maken.

In het geval er wel stoelmassage wordt aangeboden zijn de reacties:

  • Ja, dat hebben wij ook. Zo heerlijk.
  • We hebben al jaren een vaste masseur.
  • Als ik een dag vrij neem dan probeer ik dat altijd op een dag te doen dat de masseur niet komt.
  • Gelukkig wordt ik vandaag gemasseerd. Ik heb wat last van mijn schouders.
  • Zo goed dat er aandacht wordt besteed aan ons welzijn. Bij andere bedrijven is dat wel anders.
  • De druk op kantoor is bij ons hoog en vaak zit ik voorover gebogen achter de computer. Die wekelijkse massage heb ik echt nodig.

 

Natuurlijk is het zo dat een stoelmassage geld kost maar er zijn zoveel mogelijkheden om die stoelmassage aan te bieden. Er kunnen mooie programma’s op maat gemaakt worden. Twijfelt u nog over een vaste masseur op het werk? Neem dan contact op en stel de vragen die u nog heeft.

Meer lezen over stoelmassage op de werkvloer? Klik hier voor meer artikelen.

Comment Section

0 reacties op “Stoelmassage en imago bedrijf

Plaats een reactie


*