Tips stoelmassage boeken op de werkplek

Een stoelmassage boeken voor de mensen op het werk kan soms een hele klus zijn. Sommige organisaties die stoelmassage aanbieden hebben daarvoor een heel boekingssysteem waar online boekingen gemaakt kunnen worden.

Het is dan wel heel vervelend als blijkt dat het organiseren van een stoelmassage voor het personeel op een bepaalde dag of tijd niet mogelijk blijkt te zijn. Er wordt daarom vaker gekozen om een vaste dag en tijd schema aan te houden. De mensen die graag een massage willen, weten zo precies wanneer de stoelmasseur langskomt en kunnen ervoor zorgen om dan op kantoor te zijn.

Stoelmassage voor winkelpersoneel of personeel dat veel onderweg is.

Voor kantoorpersoneel is het vaak niet zo lastig, maar personeel dat in een winkel werkt of vaak onderweg is zoals monteurs, die ondervinden vaak wel problemen als het gaat om deel te nemen aan een stoelmassage programma.

Een oplossing daarvoor zou kunnen zijn om één keer in de maand of week, wanneer ook de planning is voor een teamvergadering, vlak voor of na die vergadering de stoelmassages in te plannen.

Voor personeel in een winkel is het ook niet altijd eenvoudig om aan zo’n plan deel te nemen. Door ervoor te zorgen dat er voldoende personeel aanwezig is en personeel afgelost kan worden, is het wel mogelijk. Een stoelmassage aanbieden voor het werk of na het werk is meestal niet mogelijk, omdat een masseur dan nog niet begonnen is of ook graag op tijd is bij het avondeten.

Dat klinkt misschien als heel veel organisatie, maar hoeft dat niet te zijn. Er zijn vaak genoeg momenten op een dag te vinden dat het wat rustiger is en aflossen van personeel makkelijk kan. Denk aan de maandagochtend als de winkel nog niet open is. Personeel zou van te voren een stoelmassage kunnen ondergaan. Een heel fijn begin van de nieuwe werkweek en het zorgt ook voor een goede focus op het werk zo na het weekend.

Massagebon inwisselen in plaats van een stoelmassage

Een andere mogelijkheid is om het personeel aan te bieden om een stoelmassage of meerdere stoelmassages in te ruilen voor een massagebon. Met de massagebon zou het personeel dan zelf bij de masseur langs kunnen gaan. Stel dat er normaal een stoelmassage wordt ontvangen van 15 minuten dan zou een bon gegeven kunnen worden voor een half uur als er twee keer geen gebruik van een stoelmassage is gemaakt.

Dat is ook prettig. Een stoelmassage wordt zo dan af en toe eens afgewisseld met een fijne ontspannende massage van rug – nek en schouders.

Waar moet je aan denken bij het maken van een planning voor het aanbieden van stoelmassage aan het personeel?

8 manieren om ervoor te zorgen dat de planning van de stoelmassage goed verloopt:

  1. Begin met het maken van een inventarisatie. Wie zou een regelmatige massage op prijs stellen?
  2. Beslis hoe vaak er een stoelmasseur zou moeten langskomen. Een keer in de maand of elke week?
  3. Bespreek wanneer een stoelmassage het beste kan worden ingepland, is een vaste dag mogelijk?
  4. Ga na of ook de mensen die parttime werken op die dagen aanwezig zijn of dat het misschien een idee is om twee keer in een periode een masseur langs te laten komen zodat iedereen een massage zou kunnen krijgen.
  5. Zorg voor een boekingsysteem. Dat kan heel eenvoudig zoals door het neerleggen van een agenda waarin mensen kunnen inzien wanneer de eerstvolgende datum is dat er een masseur langskomt en laat mensen eventueel van te voren intekenen.
  6. Zend een e-mail reminder of bericht via de telefoon of maak gebruik van een ander systeem zodat mensen hun afspraak door drukte niet kunnen vergeten.
  7. Bedenk van te voren waar de stoelmassage in het bedrijf kan worden gegeven. Een stoelmassage neemt niet veel ruimte in beslag, maar op de gang of zonder enige privacy is de massage ervaring niet prettig en het zal ook niet door elke masseur worden geaccepteerd als een ruimte die voldoet. Zorg van te voren dat een kamer niet bezet kan worden voor een vergadering of overleg. Het is ook fijn als de ruimte kan worden afgesloten met een deur om geluiden die kunnen afleiden zoveel mogelijk te voorkomen.
  8. Het goed overleggen van de planning met de stoelmasseur moet natuurlijk ook niet vergeten worden. Daarom is het ook fijn om een vaste masseur te hebben in het bedrijf. Door wisselende masseurs kan er sneller een probleem ontstaan in de communicatie.

Heeft u vragen of wilt u de planning liever uit handen geven? Neem dan contact op via het contactformulier en geef daarbij aan om hoeveel mensen het gaat dat een massage een welkome onderbreking zou vinden.

Over de schrijver
Reactie plaatsen