arrow_drop_up arrow_drop_down

Wandelen met een (online) coach

particulier of als werkgever bijdragen aan de gezondheid van je team

Direct aanmelden

Wandelen waarom zou je dat doen?

Verbeteren doorbloeding.

Verbeteren opname zuurstof

Verminderd kans op ziektes

Helpt bij afvallen of op gewicht blijven.

Beïnvloed werking hersenen op een positieve manier

Houdt Hart en bloedvaten gezond.

Verbeteren van concentratie

Helpt bij vermindering van stress

Verminderd kans op dementie

Wandelen met een coach? Particulier of via de werkgever (in een groep)

Je kunt meedoen met wandelen als vitabreak op verschillende manieren:

  • Online programma fitcoach zodat je mee kunt doen, waar je dan ook woont. 
  • Online programma fitcoach op het werk. 
  • Samen wandelen als particulier of via het bedrijf.
  • Wandelcoaching samen met jouw coach als je last hebt van stress, stresscoaching.
  • Wandelcoaching met een life coach.

Ik dacht dat ik best veel op een dag liep maar ik kwam niet hoger dan 6.000 stappen per dag en op sommige dagen haalde ik zelfs de 3.000 niet. Dat viel dus heel erg tegen. Ik gebruikte eerste een app op mijn telefoon maar later toch maar overgegaan op een activity tracker. De meting daarvan is beter en met de steun, tips en motiverende berichten en gesprekken stap ik er nu tussen de 9.000 en 11.000 per dag. Ik voel mij er beter door en loop nu samen met een vriendin haast dagelijks een stuk in het park bij ons in de buurt. Ik voel mij er fitter bij en ben ook blij dat ik er een paar kilo kwijt door heb geraakt. Het is een leuk programma en je leert er ook nog eens veel van door de online te volgen cursussen. 

Jacqueline H

Wandelen is goed voor zowel je lichamelijke als je mentale en geestelijke conditie. 

Wandelen is goed voor je lichaam en het is een activiteit die door veel mensen prima te doen is, maar wandelen doet meer. Het meeste effect voor je mentale en emotionele conditie krijg je door te wandelen in de natuur. Het zorgt ervoor dat er endorfine wordt aangemaakt, een stofje dat je een geluksgevoel geeft. Wil je meer bewegen? Dan is wandelen een hele goede manier om snel fit te worden, je gelukkiger te voelen, af te vallen of meer weerstand op te bouwen tegen ziektes of stress gerelateerde klachten.  

Wandelen als vitabreak

We zouden meer moeten bewegen en wandelen is daar de perfecte manier voor. Dagelijks zo'n 10.000 stappen zetten is de weg naar een goede gezondheid. Je zit dan niet alleen lekkerder in je vel, je voelt het ook. Alleen zijn die 10.000 stappen best lastig om te halen. Doe mee en daag jezelf uit, maak van een dagelijkse wandeling het moment voor jezelf. Wandel alleen met online begeleiding of samen met je coach.

Meer info particulier

Meer info werkgever

Bewegen doe je voor jezelf. Voor gezondheid van je lijf en brein

Wandelen als vitabreak

Hoeveel beweeg jij op een dag? Wist je dat er richtlijnen zijn voor bewegen? Die richtlijnen waren 30 minuten per dag bewegen en veel mensen houden zich nog vast aan 10.000 stappen per dag zetten. Gebleken is dat 30 minuten per dag niet nodig is, maar je wel minstens twee en een half uur per week zou moeten bewegen. Veel mensen komen daar niet aan, zeker de mensen met een zittend beroep halen dat vaak niet. Bewegen hoeft niet in de sportschool, je kunt het ook vanuit huis doen. Gewoon door wat vaker te wandelen. Wil je graag ook afvallen, maar vind je het lastig om die kilo's kwijt te raken? Doe dan mee met een van de programma's waarbij je online geholpen wordt met het bereiken van jouw gezonde doelen.

Waarom zou je gaan wandelen?

  • Wandelen is een goede vetverbrander.
  • Wandelen is goedkoop en kan overal
  • Wandelen zorgt voor een betere doorbloeding
  • Wandelen is goed voor je hersenen
  • Wandelen maakt je gelukkiger 
  • Wandelen helpt goed tegen stress
  • Wandelen zorgt ervoor dat je beter zult slapen
  • Wandelen zorgt voor sterkere spieren
  • Wandelen is positief voor alle lichaamsfuncties
  • Wandelen zorgt voor een beter immuunsysteem

Zin om mee te stappen?

Incl. de Garmin Vivoki® , een klein en eenvoudig te gebruiken, waterdicht apparaatje dat je kunt bevestigen aan je schoen, of discreet kun dragen aan je riem of bijvoorbeeld de band van je broek. Het registreert het aantal gezette stappen, verbrande calorieën, afgelegde afstand en totale bewegingsactiviteit gedurende de dag en detecteert automatisch enkele populaire activiteiten zoals lopen, rennen, elliptische training (bijv. met de crosstrainer) en fietsen. De Garmin Vivoki geeft je in één oogopslag directe feedback door aan te geven hoe ver je op weg bent richting je dagelijkse activiteitsdoelstelling. 

Ik wil meedoen

Stimuleer personeel om meer in beweging te zijn:

Bijdragen aan de gezondheid van jouw team door wandelen via het werk

Wandelen is een wezenlijk onderdeel van het menselijk leven. Het dient vele praktische functies hoewel het er op lijkt dat de mens vastbesloten is om zo weinig mogelijk te lopen. We zitten veel, te veel, soms wel meer dan 8 uur per dag en het is tijd om daar verandering in te brengen. Het zal niet alleen zorgen voor een verbetering van lichamelijke functies, maar zorgt ook voor emotioneel en mentaal welzijn.

Werkplekken zijn goede locaties om gezond leven en de integratie van fysieke activiteit in het dagelijks leven te promoten. Het bevorderen van wandelen vanuit de werkplek heeft zowel voordelen voor de werkgever als de werknemer:

De voordelen van wandelen nog een keer op een rij:

  • Verbetering van productiviteit.
  • Verlaging van het ziekteverzuim.
  • Houdt hart en bloedvaten gezond.
  • Verminderd de kans op ziektes.
  • Verbeteren doorbloeding en opname van zuurstof.
  • Helpt bij afvallen en op gewicht blijven.

  • Verminderd de kans op dementie.

  • Beïnvloed op eenpositieve manier de hersenen.
  • Verbetering van concentratie.
  • Vermindering van stress.

                               wandelen voordelen bij afvallen en vitaliteit

Kiezen voor het starten met bewegen programma?


Ons programma is simpel, gebruiksvriendelijk en bovenal leuk! Hiernaast is het belangrijk dat werknemers na 3-6 of 9 maanden coachen om meer te bewegen ook zelf met het programma verder kunnen zonder extra kosten.


De werknemer is dan ook zolang hij of zij zelf wil, lid van onze community, kan blijvend gebruik maken van de online omgeving en challenges aangaan met collega's, vrienden of familie. (Zonder extra kosten)


Bovenop het gebruik van een van de meest gebruikte activity tracker om blijvend actief bezig te zijn met bewegen en een gezond gewicht. 

Werkt een programma om meer te bewegen?

Een wandelprogramma blijkt heel goed te werken als deze vanuit de werkgever wordt georganiseerd. Een belangrijke voorwaarde is wel dat ook het management zich aan het programma verbind. Het leuke ervan is dat er meer mensen meedoen waardoor er een competitie tussen werknemers ontstaat. Snel opgeven is er dan ook vaak niet bij.


Waarom samen met een coach?

Natuurlijk voor de motivatie en het is mogelijk om vooraf en tussentijds of aan het einde van het programma een anamnese af te nemen waarin lichaamsmetingen worden vastgelegd als vetmassa, spiermassa, vochtpercentage en werkelijke leeftijd zo zijn de vorderingen meetbaar. Het vastleggen van deze vorderingen geeft nog een extra  stimulans om mee te doen. 

Ons programma inpassen in een drukke werkweek

Juist in de drukte van een werkweek is het belangrijk om even de aandacht te verzetten. Het zorgt ervoor dat medewerkers scherp blijven en verbeterd niet alleen de concentratie, maar helpt ook om gemotiveerd te blijven.


De programma's reiken ook verder dan de werkplek. Omdat er gebruik wordt gemaakt van een activity tracker die heel de dag gedragen wordt, zal ook na werktijd en in de weekenden actief gewerkt worden aan een verbetering van de levensstijl. 

Wandel je met ons mee?

Wandel zelf mee, als afdeling op het werk of met iemand uit je familie of vrienden kring. Start met (meer) bewegen om af te vallen, fitter te worden of gewoon voor je algehele gezondheid. 

Ja, ik wil meedoen.

Overtuigd en zin om aan de slag te gaan? Start nu!

3 maanden

€ 298,-

eenmalig

Incl. activity tracker

6 maanden

€ 485,-

eenmalig

Incl. activity tracker

9 maanden

€ 685,-

eenmalig

Incl. activity tracker

Heb je zelf een activity tracker?

Je kunt ook jouw eigen activity tracker gebruiken als je die al in je bezit hebt. De meeste zijn namelijk met het online programma eenvoudig te koppelen. 


Optie tegen meerprijs: een activity tracker van fitbit. Het voordeel van deze activity tracker is dat ook rustperiode, slaapkwaliteit en doorlopend de hartslag wordt gemeten.